Handelsbetingelser

Hos El-salg er det vigtigt, at du altid får en god og tryg oplevelse. Her kan du læse vores handelsbetingelser, som finder anvendelse på køb på El-Salg.dk

El-Salg.dk ejes af:

ELSALG.DK ApS

Niels Bohrs Vej 33 B
8660 Skanderborg
CVR nr.: 28886047
 

Betaling & Pris

Alle priser er i danske kroner og inklusive 25 % moms, medmindre andet er angivet. Vi gør opmærksom på, at vores priser opdateres løbende for at følge markedet eller i forbindelse med kampagner. Vi kan derfor ikke garantere, at den gældende pris ikke vil være ændret ved dit næste besøg.

Den pris, du ser på hjemmesiden, er med levering til kantsten og inkluderer ikke øvrige ydelser som f.eks. op-/indbæring og bortskaffelse af udtjent produkt.

Alle køb er med levering til kantsten, postkasse, pakkeshop eller afhentning i en El-Salg-butik, men da vi altid arbejder med at have det bedste udvalg og de laveste priser, kommer varerne ofte direkte fra leverandøren. Derfor er det ej heller muligt at vælge en foretrukken leveringsform eller levering til pakkeshop eller posthus.

Prisen gælder kun for levering i Danmark og omfatter derfor ikke levering til Grønland og Færøerne. Der leveres kun til brofaste eller landfaste øer. Dette inkluderer ikke Bornholm, som grundet vores leveringspartner er undtaget og kan modtage leveringer på samme vilkår som resten af landet – dog kan der opstå en dags forsinkelse.

For levering til ikke-brofaste øer kan levering arrangeres imod et tillæg. Kontakt kundeservice herom for at høre nærmere omkring pris og mulighed.

På Elsalg.dk kan du betale med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay, American Express, JCB og eDankort.

Derudover har du mulighed for at betale med finansiering via Sparxpres.

 

Bekræftelse af din bestilling

Når du har afgivet din bestilling på Elsalg.dk, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer eller printer mailen. Du vil udover den første kvittering også senere modtage en leveringsbekræftelse og faktura på mail. Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede varer.

 

Levering

Når du bestiller på Elsalg.dk får du forskellige leveringsmuligheder alt efter, hvilke vare du bestiller.

Vi gør opmærksom på, at ”levering til kantsten” betyder levering til først tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at varen stilles på gaden, hvis du bor i en etageejendom. Det er derfor vigtigt, at du bestiller levering med indbæring, hvis du ønsker hjælp til at få varen båret op.

Levering af småpakker

Småpakker som forbrugerelektronik, belysning og husholdningsprodukter leveres til din postkasse eller pakkeshop. Her vil man modtage en seperat email med et track and trace nummer, så pakken kan spores, den dag varen afsendes fra lager.

Levering af hvidevarer

Bestiller du hvidevarer fra Elsalg.dk, er det altid levering til kantsten. Derudover er der følgende leverings- og monteringsmuligheder mod meromkostning

Se eventuelle forbehold under de enkelte ydelsers beskrivelse i afsnittet: Adgang i forbindelse med opbæring, montering og bortskaffelse.

 

Afhentning i butik

0 kr.

Levering til kansten

0 kr.

Levering inkl. indbæring

299 kr.

Levering til kantsten inkl. bortskaffelse

299 kr.

Levering inkl. indbæring og bortskaffelse

599 kr.

Levering inkl. Montering og indbæring

699 kr.

Leving inkl. Montering, indbæring og bortskaffelse

999 kr.

Borskaffelse af amerikanerskab fra kantsten*

899 kr.

*Vi tilbyder ikke indbæring og montering af amerikanerskabe.

 

Bortskaffelse

Ved levering inkl. bortskaffelse tager chaufføren dit udtjente produkt med og sørger for at produktet bortskaffes miljørigtigt. Du skal selv sørge for at afmontere dit produkt og bære det ud til først tilgængelige hoveddør i gadeplan.

Se eventuelle forbehold under de enkelte ydelsers beskrivelse i afsnittet: Adgang i forbindelse med opbæring, montering og bortskaffelse.

 

Tidspunkt for levering

Det er desværre ikke muligt at ønske et specifikt leveringstidspunkt, da leveringstidspunktet afhænger af vognmanden. Dagen før levering vil du modtage en mail med et T&T nummer på din forsendelse. Tidsrummet for levering med fragtmand vil som regel være mandag – fredag mellem kl. 07.00 - 18.00. Du kan spore forsendelsen i det tilsendte link, hvor der på leveringsdagen vil fremgå et specifik tidsrum for leveringen.

Vi gør opmærksom på, at bestiller du en leveringsform med montering, vil varen være på vej til installatøren og du vil blive kontaktet af din lokale installatør, som vil aftale et tidspunkt for levering og montering.

 

Hvis du ikke er hjemme

Hvis varen må stilles eller leveres kontaktfrit, skal det blot angives i kommentarfeltet ved ordreafgivelsen. Vi gør opmærksom på, at der ved forsendelse med PostNord, GLS, Bring o.lign. kan kræves en fuldmagt eller Modtagerflex løsning, for at pakken leveres uden kvittering når du ikke er hjemme. I sådanne tilfælde vil pakken almindeligvis om leveres til nærmeste pakkeshop/posthus.

Har du aftalt levering med fragtmand, og er du ikke hjemme som aftalt, vil varerne tages retur og vil først blive genleveret efter dialog med kundeservice. Varerne vil herefter blive genleveret imod en meromkostning. Hvis vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne på DKK 78 kr. for småpakker og DKK 199 for hvidevarer og store pakker.

 

Afhentning af varer ved lokal El-Salg butik

Du kan afhente varer hos en af vores butikker, hvis du ved bestillingen vælger afhentning til butik. Butikken kontakter dig pr. telefon, når varen er ankommet. Der kan være enkelte butikker, der ikke fører hvidevarer i sortiment og derfor ikke har udlevering af denne varekategori. Disse butikker vil dog ikke blive vist ved bestilling.

Ved afhentningen er det VIGTIGT, at du besigtiger varens stand, idet du ved overtagelse af produktet også overtager ansvaret for den videre transport samt eventuelle transportskader, der måtte konstateres ved hjemkomsten. Ved afhentningen kan der ikke garanteres hjælp til læsning. I forbindelse med hvidevarer er det derfor en god ide at medbringe en person, der kan hjælpe dig.

 

Adgang i forbindelse med opbæring, montering og bortskaffelse

Ved ydelser som inkluderer levering, montering og bortskaffelse er det vigtigt, at der er fri passage til en elektronisk sækkevogn. Det gælder både opgangen, trappen og evt. i en elevator. Er du i tvivl, kan du med fordel kontakte os på 70 20 11 22 eller på salg@elsalg.dk

Hvis det mod forventning ikke er muligt, at indbæringen, monteringen eller bortskaffelsen kan udføres, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, som vil finde en løsning sammen med dig. Du vil ikke have krav på refundering af ydelsen.

Vi gør opmærksom på, at indbæring ikke inkluderer indvendige trapper i boligen.

Vigtigt i forbindelse med montering

Vælger du montering, skal du selv sikre, at du har lovlige installationer til el og vand. Monteringen skal kunne foretages uden udskiftning af monterede slanger, ledninger og stik. Installationen må maksimalt være 1 meter fra produktet og skal være tilgængelig. Det er derfor en rigtig god idé at tjekke sine installationer før monteringen – specielt ved ældre installationer (ca. 10 år eller mere). Der skal blandt andet være et HPFI-relæ eller anden lovlig jordforbindelse. Er du i tvivl, kan montøren typisk være behjælpelig med en afklaring, når du kontaktes for at aftale tidspunkt for levering.

Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. din egen VVS-leverandør eller sørg for at afdække det sammen med montøren, når du kontaktes inden montering.

Er det ikke muligt at udføre monteringen grundet ovenstående mangler, vil du ikke blive refunderet omkostningerne for en forgæves montering.

Undtagelser forbindelse med montering

Følgende er generelt ikke omfattet af montering

  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter til fast pris. Hvis der ønskes montering af en emhætte, bedes du benytte formularen til bestilling af elektriker.
  • Vending af låger: Vending af låger er ikke en del af monteringen. 
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. Elsalg.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.

Særligt om opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere

  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾" (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages min 60 cm og max 90 cm over gulvet
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.

 

Øvrige installationsydelser

Har du brug for hjælp til øvrige installationer, såsom ophængning af belysning, varmepumper eller andre elektrikeropgaver kan du bestille en elektriker her.

Ved ydelser som inkluderer levering, montering og bortskaffelse er det vigtigt, at der i fri passage til en elektronisk sækkevogn. Det gælder både opgangen, trappen og evt. i en elevator. Er du i tvivl, kan du med fordel kontakte os på 70 20 11 22 eller på salg@elsalg.dk. Hvis det mod forventning ikke er muligt, at indbæringen, monteringen eller bortskaffelsen kan udføres, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, som vil finde en løsning sammen med dig. Du vil ikke have krav på refundering af ydelsen.

Vi gør opmærksom på, at indbæring ikke inkluderer indvendige trapper i boligen.

 

Skader & Reklamationer

Før du kontakter os, er det en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet, da reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det betyder, at du i sådanne tilfælde selv skal dække eventuelle udgifter eller undersøgelsesgebyr forbundet med din reklamation. Det samme gør sig gældende, hvis der har været foretaget en uautoriseret reparation.

Vi følger naturligvis de gældende regler i henhold til købeloven.

Transportskade eller skadet ved modtagelse

Når du modtager eller afhenter din vare, er det vigtigt, at du tjekker varens stand, inden du kvitterer for modtagelsen af produktet. Opdager du synlige skader på varen eller større skader på emballagen, skal du afvise modtagelse af produktet og i stedet kontakte Elsalg.dk for at aftale et videre forløb på mail rma@el-salg.dk eller telefon 70 20 11 22.

Opdages skader, mangler eller fejl efter at produktet åbnes eller tages i brug, er det vigtigt, at du straks stopper alt brug af varen og i stedet kontakter Elsalg.dk.

Vi anbefaler at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest den førstkommende hverdag efter modtagelse.

Anmeldelse af skade

Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at du reklamerer ”i rimelig tid” efter at skaden opdages. Det er derfor vigtigt, at du altid tager kontakt til os hurtigst muligt efter skaden, er opdaget, og at du straks tager produktet ud af brug, da skader som skyldes den forsatte brug ikke er dækket af garanti og reklamationsret.

For at være sikre på at vi får alle de vigtige informationer, skal du bruge vores reklamationsformular, du finder på siden under kundeservice - Reklamation og service af hvidevarer eller Reklamation, når det gælder alle andre varekategorier.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer og forventer at behandle alle reklamationssager indenfor 14 dage.

Hvis en vare som følge af reklamationen skal returneres, betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, hvis skaden/manglen er dækket af reklamationsretten. Du må dog aldrig afsende en vare til os uden foregående aftale.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig / orginalemballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Udbedring af skade

Konstateres en oprindelig fej eller mangel ved varen, har vi ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid. Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.

 

Fortrydelsesret & Annulleringer

Hvis en ordre endnu ikke er afsendt fra Elsalg.dk, kan du annullere dit køb ved at kontakte os hurtigst muligt på 70 20 11 22. Udenfor vores åbningstid kan du i stedet kontakte os på salg@elsalg.dk.

Hvis varen er afsendt, kan vi ikke annullere dit køb, og du skal i stedet benytte dig af dine 14 dages fortrydelsesret.

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse indenfor 14 dage, efter du eller anden modtager du har valgt, har modtaget pakken. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Din fortrydelse af købet er først gyldigt, når du har kontaktet Elsalg.dk. Det er derfor ikke en gyldig fortrydelse af nægte modtagelse uden at kontakte Elsalg.dk.

 

Returnering

Du må aldrig returnere en vare uden at kontakte vores kundeservice først!

For kortere behandlingstid af din returnering, kan du med fordel udfylde denne formular og sende den til salg@elsalg.dk.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du fortryder dit køb. Omkostningerne i forbindelse med returneringen skal du selv dække, ligesom det er dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt ind, så den modtages retur i samme stand, som den er modtaget af dig. Bliver varen skadet under returforsendelsen, er det derfor dit ansvar at reklamere en eventuel skade. Det er ikke muligt at sende en vare retur med efterkrav, uden omdeling eller indleverer til en fysisk butik.

Hvis vi skal sørge for afhentning af varen, vil fragtomkostningerne ved returnering beløbe sig til DKK 399,00 for hvidevarer og store pakker og DKK 78,00 kr. for småpakker. Drejer det sig om en hvidevare eller en stor pakke skal den stå i gadeplan, klar til afhentning. Er dette ikke tilfældet, kan der forekomme ekstra omkostninger til håndtering af varen så som ud-/nedbæring – pris: DKK 299,00 pr. stk.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post eller fragtmand. Dette gør sig gældende for visse hvidevarer og lamper.

Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 899 DKK.

Varen skal modtages uåbnet og i samme stand, som den blev modtaget.  Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde den fungerer, vil vi ikke refundere det fulde beløb. Dette inkluderer ethvert brud på eller fjernelse af emballage, beskyttende film, plastik, plomberinger eller montering af produktet.

Vi gør opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke er gældende hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

I sådanne tilfælde vil Elsalg.dk vurdere produktets værdi og tage kontakt til kunden og informere om vores vurdering. Afviser kunden vores vurdering, sendes varen retur til kunden på kundens regning.

Ved fortrydelse refunderer vi ikke udgifter ved eventuel indbæring, montering eller bortskaffelse af gammelt produkt.

 

Særligt om fortrydelse på tjenesteydelser

Du har 14 dages fortrydelsesret på tjenesteydelser købt på Elsalg.dk.

Fristen gælder fra den dag, hvor aftalen er indgået og udløbet 14 dage efter, eller når arbejdet er udført, såfremt det sker før de 14 dages udløb. Du bevarer altså også din udløbsfrist, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde der allerede er udført.

For at udnytte din returret skal du inden fristens udløb give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du fortryder ved at kontakte os på enten salg@elsalg.dk eller 70 20 11 22.

Ydelser undtaget fortrydelsesretten

 1. Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

2. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten.

1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

2. Hvis du bryder forseglingen på hygiejneprodukter såsom tandbørster, barbermaskiner eller lignende.

 

Refundering af købsbeløbet

Hvis du har fortrudt dit køb, vil du få returneret det indbetalte beløb til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du anvender din fortrydelsesret, refunderer vi ikke pengene for en eventuel opbæring eller montering.

 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Elsalg.dk forbeholder sig ret til maksimalt at levere 3 stk. af den samme vare til hver adresse.

Ønskes der flere end 3 stk. af den samme vare, bedes du kontakte elsalg.dk på 70 20 11 22 eller på e-mail salg@elsalg.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@elsalg.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du kan klage til Center for klageløsning via www.forbrug.dk.

 

Registrering af dine persondata

Når du køber din første vare hos elsalg.dk, bliver du registreret som bruger på siden. Vi registrerer flg. personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Personoplysninger registreres med det formål at kunne levere varen til dig samt senere give dig mulighed for selv at følge dine køb hos elsalg.dk.

Personoplysningerne registreres hos ELSALG.DK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og den dataansvarlige for ELSALG.DK ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på elsalg.dk er Klaus Ingerslev-Olesen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Dine oplysningerne vil ikke blive videregivet til tredjemand, og du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du selv har ret til indsigt i samtlige oplysninger, vi har registreret om dig. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. Dog kan udvalgte oplysninger blive delt med Trustpilot (e-mail og navn) og PostNord ved pakkeforsendelse (navn, adresse, e-mail og telefonnr.), med henblik på at gøre vores service bedre.

Henvendelser i forbindelse med din brugerregistrering og persondataloven bedes rettet til elsalg.dk ved at sende os en mail på salg@elsalg.dk.